fredag 23 september 2011

M och M arbetar med ABC brickorna



Jag presenterade de nya ABC brickorna för barnen idag på samlingen och på eftermiddagen så hittade jag Mo inne i språkrummet lekandes med djuren som låg i korgen till ABC brickorna. 


Här visar han mig hur skorpionen attackerar och dödar myran.

Mu kommer in i rummet och blir intresserad av vad Mo gör. Det finns mycket spännande i korgen. Men han vill arbeta med bokstäverna.


Så de tar fram ABC brickorna och börjar lägga ut sakerna efter begynnelsebokstav. Mo som mest är intresserad av djuren lägger ut dem först.


Mu väljer de andra sakerna i krogen.


Här kommer ett flygplan. Hur ser ett F ut?


Noshöringsungen ska vara på N.


Sakta men säkert så placerar de ut sakerna. 


Men sen bestämmer de sig efter ett tag för att leka med de små djuren som finns i korgen istället. Nya leksaker är alltid populärt.

 Om ni vill göra egna ABC brickor så har jag lagt in mina bokstäver här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar