onsdag 29 juni 2011

Vårt nya akvarium

Eftersom jag är en akvarium fantast så ville jag gärna ha ett akvarium så när jag skulle börja arbeta på min avdelning så skaffade vi naturligtvis ett litet akvarium. 


Det är 63 liter stort och mycket uppskattat av barnen. Kanske liter för uppskattat. Första gången vi köpte fiskar så var de så ivriga att mata och lyckades smyga ner mat för tidigt i akvariumet så fiskarna fick ont i magen och dog. Och  nu när vi har avdelningarna ihop slagna så har tre barn lyckats hälla i nästan hela matburken så jag hittade 14 döda fiskar när jag besökte dem idag (har fortfarande semester). Så jag fick ställa mig att göra rent eländet så att åtminstone de fiskar som fortfarande levde har en chans att överleva. 

Sånt händer ibland när man har ivriga barn. Men fördelen är att nu har de lärt sig att fiskarna dör om man matar för mycket. När jag kommer tillbaka till jobbet får vi skaffa nya fiskar till akvariumet så att det ser fint ut till hösten. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar